torsdag 31. mars 2011

En dag med SOL, VARME og en HAVØRN!!

 
 
Ja, for i dag krøp våren inn under huden min…og der blir den!!
For jeg våknet til dette……
Ikke mye som minner om vår…men  så vakkert…….og jeg sto ute lenge uten å fryse…DET ER VÅR DET!!.
DSC_0104
 
Så da var det bare å dra på seg turklærne, for dette været skulle nytes….
forbi gamle bygninger
DSC_0004
Disse husene er så vakre og hvilken historie de forteller….
 
DSC_0005
 
Videre gikk ferden ned til sjøen…der satte vi oss ned, jeg ble fasinert av en svær sten, ikke langt fra oss…..jeg reiste meg for å se hva dette merkelige oppå steinen var….
 
DSC_0024
 
og hva ser jeg….når jeg fikk av meg solbrillene….en ØRN….en ENORM Ørn!!
 
DSC_0017
Den var noe av det største jeg har sett…..og der hadde jeg sittet lenge og spekulert, mens han satt som en statue….fatter ikke at jeg ikke såg den før….men får skylde på sterk motsol og dårlig solbriller..Smilefjes som blunker
 
DSC_0018
 
Shila fikk teften…og voila…der letter den….
DSC_0022
 
øyeblikket var over……og jeg en naturopplevelse rikere….
 
 
og tror dere ikke jeg fant EKTE kattlabber……disse er noe av det vakreste jeg vet….så det ble med noen grener hjem.
Straks helg, vi vender snutene mot hovedstaden og WWR står på timeplanen…
Kos dere med helg og fri
 
 
Photobucket

14 kommentarer:

Tovepia sa...

Vi har virkelig hatt to dager med vår i lufta; våknet til -10 grader og etter få timer var det + 10!! Dette varsler godt;)
Nydelig bilder av turen dinog en havørn er et mektig skue.
Kos deg masse i tigertaden, klem fra meg;)

VALKYRIEN sa...

Herrejemini så heldig du var som fikk sett en havørn! Det må jo ha fått det til å sitre ut i tærne!
Og ok - selvom jeg er luta lei snøen utafor - dette var jo vakre bilder!

Frøydis sa...

God morgen :-)
For noen fantastiske bilder! Jeg har ikke sett ørn siden jeg var liten! Vi bodde i nærheten av skogen, og ei ørn hadde vel rede i fjellet tenker jeg, for stadig vekk så vi den fly over hustakene..livredde for at den skulle få tak i oss og fly avgårde...
Traumatiske opplevelser for et barn som ble skremt skal jeg si deg....

Igjen, flotte bilder, men du skal få lov å slippe snøen du også nå ;-)
Ha en flott dag og klem fra meg

Anonym sa...

Fantastiske bilder!
Så flott du fikk tatt bilder av den store, flotte ørnen.
God tur til Oslo, nyt helgen.
Klem fra Mio

Bluggi buggi blogg sa...

Å for en herlig opplevelse. Nydelige bilder du har tatt også. Ser helt idyllisk ut med de gamle bygningene :)
Ha en fin helg
Trude :)

Lunamon sa...

Fantastisk, blir helt mjuk inni meg.. Utrolige bilder. Ha en strålenda dag videre.

Elin sa...

Å så herlige bilder...:) Å tenk at du fikk så nært møte med en ørn da...prektige fugler:)

God tur til hovedstaden:)

Klemmer Ea

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Så nydelige bilder. Og ørn da, det var virkelig prikken over i-en og vel så det!

Ønsker deg ei god helg og god tur sørover.

GAWO sa...

Nydelige bilder.
Og for en opplevelse dere hadde på turen. Jammen bra du hadde med deg fotoapparatet slik at vi også kunne ta del i opplevelsen. :-)

Fjordheim sa...

Herlig med slike flotte naturopplevelser. Det er noe spesielt når en møter på dyr en sjelden ser. SÅg ei ørn, langt oppi lufta en gang. Flott det også selv om den var langt unna.
Ønsker deg ei herlig vårhelg :)

Vibeke / Mammas Hus sa...

NYDELIGE bilder ♥

Håper du får en flott uke!!!

HildeS/Frøken Fryd sa...

Så nydelege bilete Randi.
Ser snøen ligger hjå deg ennå, men kva gjer det når det er så vakkert:)
Fantastisk å få sjå ørn så nær,
det har eg aldri opplevd.
Ha ei fortsatt fin veke .
Klem H

Unknown sa...

Herremin!! Det er bare en ting å si om disse bildene:
N
Y
D
E
L
I
G
!

KLEM!

Christine's foto sa...

Helledussan meg for noen flotte bilder.

Heldiggrisen som har fått nærbilder av ørn mens du var på tur.

Ønske deg ei superfine helg.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails