tirsdag 8. mars 2011

Vår……

 
Vårkåt
Vårvill
Rådvill
 
Kommer våren snart
Jeg roper og leter
Høyt og Lavt
 
DSC_0001
 
En dag sol
Neste dag vinter
Kan dette være våren da???
   
 
DSC_0020DSC_0007
 
Hvor er dine livgivende solstråler…..
Din milde vind…..
Ditt myke lys…..
Dine vakre farger…..
 
 
DSC_0008
 
Kommer du snart tilbake ???
 
DSC_0011
 
Jeg synker ned i snøen
Folder mine hender
Roper mot himmelen
 
DSC_0006
 
JEG VIL HA VÅR!!
 
DSC_0025
 
 
Takket være
Marit ,som mine dager er ,og hennes jubileum
Så ble det ett vårdikt fra meg…vel ….jeg prøvde hverfall på ett DIKT….Smilefjes som blunker
 
 
Photobucket

16 kommentarer:

Som mine dager er sa...

Supert Randi. Dønn ærlig - vårkåt er det ingen som har brukt, men jeg er sikker på at akkurat DET er vi alle. Tusen takk for bidraget. Det ligger så absolutt i ja-haugen ;-)

Klem fra en vårhungrig Marit.

Havfruen sa...

Flott dikt Randi:))
Og jeg lover deg: du er ikke alene om å lengte etter vår!!!
Her har værstasjonen blinket på stormvarsel i hele kveld og nå kom den...stormen...fytti katta.... vi hadde tenkt oss til byen imorgen, neppe!!
Nydelig bilder......
Bra pakken kom hel fram:)
Klem fra meg:)

Synnøve sa...

Fint dikt og nydelige bilder:)
Jeg har bestemt meg for at nå er det vår:) Samme hvordan været er. Så i dag har jeg kjøpt inn påskeliljer og pyntet på trappen med. Så nå har våren startet hos meg:)
Klem Synnøve

ide-puffen sa...

Fine diktet ja. Morsomt å få en utfordring. Fine bilder også.
God uke videre. Det blåser vel hos dere også? Knaker i huset her.
Kos kveld
Klem

Evami sa...

Ikke bare flink til å ta bilder du Randi:)) Kan å skrive dikt også:)) Vi får vente med en vårrull..( Så matprogram isted, hvor de lagde det, og det så godt ut!)
Nå kommer våren, men snøen kommer til å lure oss noen ganger til:(( Men da er det ikke tele i jorda og den forsvinner den fortere...
Sånn rosa lys har jeg også, og nå er det mere tilbud på Nille 7 små kubbelys til 15 kr!!
Klem Eva

liven sa...

Det var nå et flott vårdikt Randi.....men hvor ble det av vårtegn på mandager?? Neste mandag er du vel klar.....

ha en fortsatt fin uke :o)

Anne sa...

Å ja, en kan sannerlig undres Randi!! en dag vinter og en dag vår, i dag 14 grader på verandan min, men en vind som ikke har vært godt for mitt hode, men snøen forsvinner og godt er nå det :-)

Her er vårlige bilder, lyse sarte farger og en kjenner det er deilig å hvile øynene mot, flott kjære du.

Og som jeg skrev til Marit-mora, ja enk bare på alle de positive og gode opplevelsene VI har hatt av denne blogginga!!! ikke til å tru :-)

Varm klem til deg i kvelden.

Tovepia sa...

Herlig dikt, Randi!! Jeg har et håp om å formidle våren selv hos Marit, men har ennå ikke fått gnisten, til tross for alle varme grader ute;)
Kos deg med vårtegnene vi nå kjenner, klem fra meg;)

Dagrun sa...

Synes du klarte deg bra jeg. Flott vårlig stemning, og ja, enig med du.

Mitt hvite hus sa...

Syns jeg hørte noen som ropte ja.. kunne det ha vært deg Randi... ropes ut her og..

i dag snør det som bare det... og jeg lengter og prøve å lukke øynene for snøen man våkner til hver dag..

nydelige bilder =))

en varm vårklem til deg =)

Bluggi buggi blogg sa...

Var ikke så værst det diktet. Det er bare å fortsette ;) Flotte bilder.
Ha en fin dag
Trude :)

Frøydis sa...

Stikker nesa innom og ønsker deg en fantastisk dag :-)
Her er det venninnebesøk på øyeblikket, så mange ordene får jeg ikke tid til...ikke ennå ihvertfall..
Men blir jo litt redd for å glemme alle mine, så ser ihvertfall innom ;-)

Klem fra meg

HansHB sa...

Flott innlegg og flotte bilder til å følge teksten!
Et innlegg med vårkåt i...hmmmm...
Ha en fortsatt flott dag!

Unknown sa...

Så flott Randi!
Nydelige bilder!

klem:)

Lisemoren sa...

Et vakkert dikt som kledde de nydelige bildene dine Randi. Du tar så fine bilder, alltid kjekt å komme innom deg.

Klem fra Lisemoren

Elin sa...

Jeg roper på våren jeg å...men svaret jeg får er hvite filler som daler ned fra himmelen!!??!!

Fint dikt var det hvertfall:)...Flink altså;)

Ønsker deg en flott dag:)

Klemmer Ea

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails