onsdag 25. mars 2009

Nå skinner sola i vinduskarmen


og katta maler som aldri før.
Den ligger langflat og kjenner varmen
og er ei katte med godt humør.

Heisan!
Og dudliattentei!
For sola og deg og meg.

kim  hun og katt

 

I karmen står det ei flittig Lise
med raue blomster så slank og fin.
Det er så moro å stå og vise
seg fram for sola i stasen sin.

Heisan!
Og dudliattentei!
For sola og deg og meg.

DSC_0233  DSC_0234

bloveis

 

 

Han Filiokus i kalvebingen,
han danser ringdans med stor kommers.
Nå greier'n takta i innersvingen
og setter halen sin rett til værs!

( I mangel av en kalv så ble det en hund...hihihi)

shila på tur 

kaldthav

 

Ja, sola skinner på hønsetrammen,
så snøen bråner ved hver en vegg.
Og høna kjenner seg rau i kammen
og går mot reiret og legger egg.

(vel, ikke har jeg en hønstram og ikke har jeg ein høne ;-)..jajajaja..

DSC_0252  DSC_0224

royk2  royk

 

Hu Kari traller og ler mot sola,
da kommer noen i tunge sko.
Og opp går døra og inn kommer Ola,
så tar de springdansen begge to.

( nei, dere ska da slippe å få se meg og JG i springdans...hahahahaha)

lys

 

Vel, det var vårtrallen min.Ikke alle bildene passet til teksten ..men man tar hva man har..hihihi

Så må jeg takke dere alle fantastiske, flotte mennesker der ute som tar dere tid til å skrive kommentarer til meg...det  gjør meg ydmyk og rørt.

hvitblomst

 

Heisann og hoppsann så lenge.!!

Nyt dagene og at våren er her...snart kommer den til dere der nord også!!

KLEM

 

 

 

33 kommentarer:

Anonym sa...

ååååååh som jeg gleder meg til å få puuus!! Nydelige bilder som alltid ;D

Ann-Cathrin sa...

For et herlig og morsomt innlegg, og med flotte bilder:)

Malla sa...

Det var da alvor Randi! Tror nesten du har blitt vår .... ;o) Hyggelig å se deg i godt humør!

Herlig at sola varmer godt ut over dagen. Har faktisk tro på at det snart blir vår her hos oss i Trøndelag også.

Anonym sa...

Fantastiske foto og tekst - storkoste meg og kommer snart på besøk igjen

Fjordheim sa...

Ja det er en fin vårsang som vi sang mye i barnehagen om våren.
Mange flotte vårbilder hos deg i dag. Gleder meg til varmen kommer.
Ønsker deg en god dag :)

Havfruen sa...

For noen vakre bilder du deler med oss Randi. Selfølgelig fallt jeg for de 2 første..men hund og pus i skjønn forening:) Ja vi har noe vår..men det er kaldt. Håper på røde tall snart..på graderstokken ja.
Håper Julie er bedre! Astma er no dritt. Skjønner din engstelse!
Nyt våren..Shila & Pus..
Klem fra Major og Mossan

Tovepia sa...

Såå hyggelig og vårstemt! Utrolig flotte bilder, ser det ryker av koppen;) Fikk et øyeblikk av vårstemning;) Takk for det! Og klem fra meg.

ASSA sa...

Så nydelige bilder!
og med den teksten ble vårfølelsen fullstendig ;oD

Anonym sa...

Så nydlige bilder du tar! Jeg liker bloggen din veldig godt =)

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Du er bare rå på bilder! Såå nydelig,her kom en i vårstemning både av bilder og sang:)
Klem

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Nydelige bilder og skikkelig artig innlegg.

For ei tid tilbake kommenterte du et innlegg der jeg nevnte Gorillapoden min(fleksibelt lite stativ). Nå har det kommet en sterkere versjon som heter Gorillapod Focus. Den er beregnet på speilreflekskamera og video. Se f.eks(http://www.nikkinobergen.no/produsenter/joby_inc/gorillapod-focus) Jaja, bare slik hvis det skulle interesere altså.

Nå gleder vi oss til våren her også. For noen dager siden ankom en del tonn settepoteter fra Inderøya, så nå vil vi gjerne ha dem i jorda snart. Det må vel bli bra med trønderpotet her i toten-jord, får vi håpe.

Anonym sa...

No har æ lagt ut ett innlegg. Ser du det på rett plass nu? :P

M.E.V. foto sa...

For et herlig innlegg;D

Anonym sa...

Nå steg humøret her - etter dette sprudlende bidraget. Og de flotte bildene, selvfølgelig - det er det jo alltid hos deg. Det er litt for kaldt enda, men sol fra skyfri himmel er ok, det, nå varmer jo sola, også:o) Fortsatt fin uke til deg! Klem fra Randi**

Evami sa...

Nå kan bare våren komm ei fullt monn:) du har satt vårstemninga du:)
Nydelige bilder som passe perfekt til sangen:) Når jeg så overskrifta di,så begynte jeg å nynne på sangen før jeg så at du hadde skrevet teksten:)Rett og slett herlig innlegg RAndi:) Klem Eva

Jeanette Jess1 sa...

så koselig innlegg :o)
skikkelig våstemning både ute og inne,det er utrolig deilige dager nå ;o)

FO - 2 sa...

Heisann og hoppsann til deg også Randi! :)
Dette var ett vårlig innlegg til å bli glad av! :)
Kos deg videre i våren.
SMIL fra meg. :)))

Anne-Berit sa...

Så koselig innlegg,kjempesøte bilder av pus og hunden.Prøysen er stadig like aktuell,mye fint fra den kanten.Nydelige blomster,den hvite Flittige Lisen var flott.Ha en fin torsdag:o)

Hulda sa...

Så fint innlegg! Artig at du har brukt soltrallen. :) Det passet jo så bra til bildene dine. Likte bilde av kaffekoppen som er så varm at det ryker av den! :)

Tino sa...

Så herlig vårlig innlegg. Så koselig å se to så gode venner på de øverste bildene. Vår hund er bestevenn med en kanin, rart å se :)

Marias skriblerier sa...

Så herlige bilder!! Nydelige dyrebilder da, av pusen og voffsen! :)

rod i hob sa...

For ett nydelig innlegg :-)
Nydelige bilder av nydelige dyr spesiellt :-)

Kathrine sa...

Alf Prøysen kunne si det han:) Vi har hans samlede verker på cd. Sanger tatt på kornet.

Ha en strålende dag i Midt-Norge!
Verdens beste plass å bo(sier en landkrabbe fra Gudbrandsdalen)

:))

Stoltzen2012 sa...

Rett og slett vakre bilder du flinke Randimoren :o) Og så skjønne dyr:) klem fra Linda :)

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Hei igjen.
Dessverre vet jeg ikke hvem som har produsert settepotetene våre, bare at det er Strand B og Sundnes Brenneri som har fiksa det. Men kjenner du noen som dyrker Lady Clare, så er det jo en mulighet...

GundaM sa...

Stilig innlegg, og ja...VAKRE BILDER Randi!!!

KOs dæ vider, og ja skal sjå ette stamp te dæ sjø....

Marie sa...

Herleg og vårleg innlegg :)

Mitt hvite hus sa...

Virkelig et herlig innlegg... snag og vakre bilder... du har fått med deg røyken fra den varme drikken i koppen også=)

Herlige kattepusr..og voffsen da... Nyter de fine bildene dineO=)
Klemmer O=9

Det lille røde huset sa...

Her tok det virkelig av Randi! Tydelig å merke på bloggen din at vårsola har kommet til Trøndelag. Så morsomt :-)
Klem fra Marianne

Linda sa...

Heisan!
Så artig innlegg!
Herlige bilder!
Jeg koste meg veldig med dette!
Du er bare sååå flink til å fotografere!
Jeg nyter å se på dine vakre bilder :O)

Klem fra Linda

Synnøve sa...

Så nydelige bilder og morsom tekst:))
Er det ikke trivelig i trøndelag nå som solen skinner og det går mot vår?
Ha ei fin helg:))

binni sa...

Hei Randi. Alltid like koselig å besøke bloggen din. Du er et menneske med godt hjerte. Virkelig nydelige bilder & fin sang. Vårstemmningen har kommet etter dette besøket. Ha en minnerik helg & nye bildeskildringer.

Anonym sa...

HERLIG :) Jeg sang med her jeg nå ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails