lørdag 28. mars 2009

Ett vinduspeil

 

Prosjekt vindusspeil er FERDIG!!

Først kjøper man ett gamelt vindu hos

CONTAINERGIRL...ja det MÅ kjøpes hos henne!! tenk bare 50!! kr for vinduet og nå trenger jeg minst 4 til..hihihihi

Så begynner jobbingen...har man en handyman så har man det:-)) Alle vinduene skulle taes ut, så måtte vi skrape bort gammelt kitt.Da det var gjort var det å begynne å sjekke hvor man kunne få tak i speil, etter utallige runder så fikk jeg hjelp her på nette...en glassmester måtte til. Så en ny runde for å finne ut hvem som var billigst...og da endte vi opp på Steinkjer, der fikk vi tak i 6 ferdig skjærte speil til 340 kr.

DSC_0078  DSC_0079

Så viste det seg at rutene var litt forskjellig størrelser....da måtte vi høvle ned noen av rammene, så var det bare å sette inn speil og trykke på plass kitt...woila ett nytt vindus speil!!

DSC_0065 

Hyllen vinduet står på er også hjemmelaget. Man tar og demonterer en gammel bokhylle. Bruker bunnen og toppen av bokhylla til hylle...knektene er skjært ut av hyllene som sto i bokhylla...og de var det mange av:-))Så det er flere prosjekt på gang

DSC_0066  DSC_0344

Som dere ser er det rekved som pynter opp hyllen akkurat nå. Fant denne stilige trekanten i fjæra da vi var på runden vår ..

DSC_0070    DSC_0072

DSC_0298  DSC_0307

DSC_0294  

DSC_0341

Sånn ble vinduet mitt...er ikke helt sikker på om jeg er fornøyd med den shabby chic delen...skal jeg male rammen? eller skal den bare få være sånn...hmm hva syns dere?  joda det er vel litt smak å behag...men litt hva som passer inn også, å akkurat nå ser jeg det ikke.

 

Da får jeg hive innpå en parachet til(har tatt meg en halv dag å lage dette innlegget), er helt utslått av hoste, feber og *podde dedd i dæsa* som fører til en følelse av å leve i en sky.

Ha en fin helg.

beech 

sundsan beech, Torsdag ettermiddag. Topaz adjustet

 

KLEM

44 kommentarer:

Fjordheim sa...

Så flott det speilet ble. Har fått med meg flere slike vindusrammer fra Jæren. Får se hva de blir til etterhvert. Den di ble i hvertfall flott. Mange flotte bilder du har tatt.
Og det siste bilde var jo bare herlig.
Ønsker deg en god kveld :)
Og ikke minst, en riktig god bedring :)
Håper du blir fort bra igjen.

h.espe sa...

Oi - så flott det speilet ble, og for all del - IKKE mal det. Synes det var helt perfekt slik!!!! Tror jeg må se etter en slik gammel vindusramme hjemme på gården der besta og besten bodde, når jeg drar hjem til påske... Dette var bare nyyydelig, og bildene skjønne!

Ha en flott helg videre Randi!

Stor klem fra Hildegunn

Solveig sa...

Heisann:)
Wow,for et utrolig vakkert speil det ble!! Blir helt missunnelig her jeg sitter!;) Sikkert en del arbeid,men må si det er verdt det når resultatet blir slik:):)
Synes det var helt perfekt slik det var nå, og så mye fint du hadde vedsiden av:)
Lurt å sjekke hvem som er billigst,store forskjeller på sånt.

Ha ei super helg:)

Inger-55 sa...

Kjempeflott! Synes det var fint litt shabby, men du kan jo bare male over når du går lei....
Nydelig himmel.
Ønsker deg god bedring!

Anonym sa...

Jeg hadde ikke villet male det, litt av sjarmen den shabby looken:o) Var hos Gunda i går, jeg - ARTIG BUTIKK!! Nydelig ble speilet dokkers og så dekorativt du har pyntet, da! God bedring til deg, håper du kvikner raskt til igjen! Klem fra Randi**

Schult-Kamera sa...

det ble kjempeflott,min kjære synes ikke noen om at jeg finner slike ideer he he,men vi må jo ha noe å holde på med ;o)
Ha en fortsatt super helg !!

M.E.V. foto sa...

Speilet ble kjempefint, og jeg ville ikke ha malt det! God bedring:)

Dan sa...

Veldig flott side Randi, dette er det jeg streber mot også;-) Tydelig at du er en kreativ sjel og masse flotte bilder også. Følger deg videre jeg hvis OK?;-)

liven sa...

Åh du så fint dette ble da:o)

God bedring til deg.....pakk deg godt inn!!

Som mine dager er sa...

Utrolig fint speil. Har et selv liggende - uten sprosser, så jeg har tenkt å lage en oppslagstavle av det med hønsenetting i. Men jeg finner ikke hønsenetting å få kjøpt på metersvis. Trenger jo bare 1 m liksom, og jeg gidder ikke kjøpe 50 m på rull til kr 550,-

Bildene dine er som alltid fulle av stemning. Kjempesmart å ha en hylle under speilet. Og jeg liker veldig godt den shabby stilen jeg da. Men det er du som skal trives med speilet og hvis du helst ville hatt den nymalt og hvis, ja da gjør du det ;-)

Håper formen bedrer seg raskt. Det er så kjedelig å gå å være potte tett og forkjølet. God bedring kjære du. Ha en flott søndag.

Klem fra Marit

Mitt hvite hus sa...

Vinduet/speilet ditt ble kjempefint..Nydelige bilder...jeg liker at det er slitt jeg da...
God bedring Randi=)

Klemmer kerstin

Linda sa...

Nydelig stilben!
Speilet ble råfint!
Jeg har også planer om en tur til Gunda for å få tak i et slikt vindu. Ønsker meg et slikt speil i gangen!

Ha en fin lørdagskveld!

Klem fra meg :O)

Havfruen sa...

Fyyy søren...noe så STILIG!!!!!! Ikke mal det er min mening..men hver sin smak. Nå surrer det i hodet mitt..jeg har gamle vindu på hytta...
Det siste bildet var vakkert det å.
Håper det går bra med Shila..jeg fikk en ny erfaring med major i dag..har blogget det i sjokktilstand..neida..men meget forbauset ja.
Kos deg på lørdagskvelden:)
Klem fra MAjor&Meg

♥ Gamleheksa ♥ sa...

God bedring!
Godt jobba med vindusspeilet :)

My home is my Castle sa...

KJempeflott ble det :))

Klem,Kari

@__EY__ sa...

Hei.

Jeg stemmer også mot
å male det : )
Riktig lekkert ble det !

God bedring ønskes,

Lisemoren sa...

Dette ble lekkert, og jeg likte også veldig godt at du hadde en hylle under. Nydelig pyntet var det også. Skal si du har hatt litt av et arbeid. Du er jammen en handlingens dame. Kan godt være jeg hadde malt det om jeg var deg, men det var lekkert slik du har det også. Nydelig pyntet også. God bedring til deg, og fortsatt god helg : )

Marie sa...

Nydeleg!
Om du skal male eller ikkje blir ein smaksak etter kva du likar og kva som passar hos deg. Eg likar det best malt, men det er du som skal ha det så gjer det du likar best.

God helg :)

Synnøve sa...

Så flott speilet ble:))
Du finner vel ut av det ettervert hvordan du vil ha rammen.

God bedring til deg:))
Jeg og er blitt forkjølet i helga;(

Muffin sa...

Jeg måper av beundring, dette ble virkelig flott! Skal si du er litt av en designer!

Anne sa...

Resultatet Randi ble bare helt helmax, skikkelig lekkert og morsomt. Må føles det jo nesten som om jeg skulle hatt et jeg også... Male det bør du ikke nei, da vil du angre deg, og det vil bli som nytt nesten og det liker vi jo ikke i grunn,. det skal jo se litt slitt og hjemlaga ut :-)

Forkjøla du da, huff, tiden er der for at basseluskene svirrer ja, desverre. God bedring tl deg da, og så får en håpe du drar deg til til påske i alle fall.

Tenk, i dag snør det her gitt, snØR!!! vi som hadde planlagt den søndagsturen...

Klem kommer her ---->

Ann-Cathrin sa...

SÅ flott det ble da!! Jeg har også et sånt som jeg har pusset selv. Det er noen år siden jeg ordnet mitt, men da betalte jeg 250 hos glassmesteren, og da satt han inn speilet. Må ha vært heldig jeg da:) Mitt er helt pusset ned, men har litt lyst til å male det...jeg får følge med hos deg, og se hvordan ditt eventuelt blir:) Ha en FLOTT søndag!!!!

Magdalena sa...

så fiiiint...!
ja veldig fint!
har selv lignende viduer stående 6 ruters, avlangt,- tenkte knuse ut glassa og selge rammene...
de kommer fra en gammel prestegård.
ett av dem gjorde eg slik med for mange årsiden,- leverte det inn eg da.... men så fjerna eg all malinga,- mye flotttere med malingsretser slik ditt er!
vel,- ha en fin-fin dag,- klem
magny

GundaM sa...

Vet du randi, dette må være den flotteste vindusramma som kommer fra Containergirl det;)))


Kjempeflott ble den, herligheten og slik du ahr styla den ser det jo helt profft ut og ;0)

Mal den ikke sier jeg også, gleder emg til du stikker innom igjen for da skal jeg være der!

God bedring og kos ddeg videre i søndagen! Klem

irina sa...

Lekkert !! lekkert !!

Så dyktig dere er !!

Ha en flott uke .

Min Verden sa...

Nå ble jeg imponert - skikkelig også! Det ble kjempe, kjempe, kjempefint. Jeg sier mange ting er flott her inne - og det er det også. Jeg sier aldri noe når jeg ikke synes ting er flott - men dette viduet alså, det tok virkelig kaka i dag. Såååå flink du er! Ble helt misunnelig. Ha en fin uke. H.

organic-lizzi sa...

Innmari lekkert!!!...og litt av en jobb da...
Håper du er bedre&får en deilig kveld:-)
Masse hilsen fra Randi

lise sa...

Kjempeflott, ble det! Jeg har lyst på noen gamle vinduer selv, må jeg innrømme. Ja, til gjenbrukssaker, selvsagt.

Anonym sa...

Det ble bare et nydelig speil.. Du er veldig flink og fikse gamle ting til "nye".. Utrolig =) Ha en fin uke vidre..

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Vinduet ditt ble rålekkert!!
Du er virkelig flink:)og herkige bilder også!!
Ønsker deg en flott dag, og god bedring!

Missfryd sa...

Utrolig lekkert det ble med vinduet og rekveden og alt sammen.
Og du har en lekker blogg. Takk for titten:-)
Missfryd

anneskreative sa...

Hei!
Så lekkert det ble,,,,og så heldig du var som vikk vinduet så billig.
Så de hadde slike vinduer til salgs i en blomsterbutikk her i byen,,,,men de skulle ha 500 kr for ei tim ramme,,,,det syntes jeg var rådyrt,,,,,
Men det er så utrolig langt til Gunda,,,du er heldig som bor i nærheten.....
Stilig med rekved dekorasjoner inntil.....
Ha en fin dag videre.
Anne

Merete sa...

knallfint blei det..lekkert med div pynt som du har sett fram!
knallgod ide :) ha ei flott veka1

Garden Angel sa...

Oj så fint det ble Randi!!!
Lekkert!
Og det lille fugleburet ditt var søtt:)
Du er flink du;)
Synd at du har blitt så forkjølet da..! Har akkurat begynt å bli bedre selv jeg, etter en runde.
Du får ha god bedring, og ta vare på deg selv:)
God klem fra meg(",)

mimouna sa...

Så kjekt å se at våren har kommet til dere også. :o)

Speilet var flott, tror kanskje jeg også ville latt det forbli umalt. Vi har liggende flere sånne vinduer, husker fortsatt alt styret med å pusse dem. Og de flotte isrosene om vinteren.... Kanskje jeg skal lage meg et speil jeg også. Men jeg må nok være "handyman" selv da.

Ha en fin uke!

Som mine dager er sa...

He he ... takk for "avhandlingen". Som jeg slettes ikke synes er noen avhandling men som jeg fryder meg med å lese. Vi har flere ting felles du og jeg. Tenk at vi satt og priket med porselensmaling a gitt. Ja ja, been there done that.

Og du - det snør ikke på bloggen min. Det er bare muse-pekeren min som drysser tryllestøv når du veiver med musa ;-) Det kalles Tingeling-effekten. Jeg liker den jeg da. Enda. Så får vi se når jeg går lei.

Ha en bedre dag. God bedring!

Klem fra Marit

Villa Kos og Kaos sa...

Så lekkert,lekkert,lekkert!!
Har et par gamle vinduer i drivhuset mitt...hmmmm nå fikk jeg pluttselig 1001 prosjekt!

Tirsdags hilsen fra Gunn-Cathrine

tinemor sa...

Du og du så stilig!!
Men var det 340,- for alle 6 speil?
Da 6 seks like store som vinduet, eller som hver enkelt rute???
For jeg må betale ca 350,- for ett speil, da et helspeil, til hele vinduet......
Flott med rakveen å
Flinke dere er!!!
Klem

Aina sa...

IKKE MAL VINDUET!!!!

Flotte bilder!

-Aina Wie-

Unknown sa...

That's a lot of work you have done to get that window back to shape. My suggestion would be to leave that colored part as it is.

Congratulations, that's a job well done.

Evami sa...

Speilet ditt ble bare knaill stilig:) og 340 kroner for 6 speil og 50 for vinduet,da går det an:)Og one of a kind:) Så godt du og din kjære jobber sammen da:)
Flotte bilder og gleder meg til å se omn dere lager flere speil:)

Herlig bilde fra Sundsan Beach:)
Klem Eva

Monicas sa...

ikke noe maling her nei..dette var så vakkert....måtte ha hatt slik fantasi og kreativitet....sukk....vakkert iallefall..ha en fin aften unge dame

FO - 2 sa...

SÅ FINT!!! :)
Du er flink til å lage det vakkert rundt deg Randi.
Jeg har noen slike gamle vinduer også, og jeg skal ikke male dem... ;)
Du inspirerte meg iallefall her, til å finne på nye ting...
TAKK!

Anonym sa...

hvorfor ikke:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails