onsdag 2. mars 2011

Svankilen/Kvenværet Hestesenter

Av 4 jenter så har vi 2 hestejenter…størst og minst…og som de koser seg når de møtes
Spesielt når storesøster leier ett Hestesenter på Hitra, Kvenvær…..
Det ligger vakkert til med de flotteste tur mulighetene en kan tenke seg, omkranset av små vann og skogsstier er dette det perfekte utgangspunktet for en tur…til fots, til hest ol.
 
Det er noe med dettte landskapet som griper meg helt…..tror dere jeg koste meg……å som vi gleder oss til Påsken!!
DSC_0050
 
DSC_0041111
 
DSC_0058DSC_0067
 
En av sentrets beste hjelpere……navnet på hesten var vel Tibur?..…flott hest og en veldig flink hestejente. Arbeidsom
og flittig….hun tror jeg bruker ALL sin fritid her….
 
 
DSC_0051
 
for en hestejente så er dette paradiset, her var det hest hele dagen……
 
DSC_0076
Denne ble en favoritt…liten, søt og veeeldig snill…..
DSC_0016
 
 
DSC_0006
 
og tror dere jeg fikk tatt bilder..JEEEEE…..Smilefjes
 
 
Dette var fra vinterferien vår….og en helvettes tur!! hadde vi utover,på underkjølt is…..20 km i timen på piggridekk, det kan ikke beskrives…MÅ oppleves
 
Men vi har startet nedtellingen til påsken…gleder oss masse!!!
 

18 kommentarer:

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Jenter og hest er noe spesielt. Jeg har aldri helt skjønt det, men datter mi skjønner det veldig :)

Underkjølt regn og is er ¤%"¤&¤%#!!

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Ble nysgjerrig da jeg så overskrifta, kjekt å se kjente omgivelser:))
Flotte bilder Randi!

Evelyn sa...

Hei :)

Så flotte bilde av fin natur...

Ja for hestejenter er dette paradiset det kan jeg tenke meg.

Har selv hatt ei hestejente her i huset... jeg har stått og sett på når ho har hatt ridetimer og kjørt henne på ride timer og på en aktivitetsgård der ho var stalljente.. mange en gang har jeg stått med hjertet i halsen da ho har hoppa over hinder osv.. men jeg ble nå vant til slutt.

Ha en fin kveld :)

Klem

Ps.. e det så flotte farger i disse naturbildene dine eller har du fått redigert de for å få så klare fine farger??

HildeS/Frøken Fryd sa...

Hester og jenter høyrer visst saman.
Flotte bilete Randi.
Du er dyktig.
Klem H

VillaVårfrubakken sa...

Skjønner hva du mener når jeg ser disse fantastisk vakre bildene.
Ha en fin helg så lenge...klem fra Mona

Bling - our elf on the shelf sa...

Hestejenter vet jeg alt om :D
Det er i sannhet flott på Svankilden, bare så synd det ligger så laaaaangt borte.
Men jeg har planer om å ta med meg Rebecca å kjøre en tur når det lir mot sommer. Da håper jeg ho mor sjøl er der ;)

Å jeg lander ikke før i morgen kveld en gang, for du legger jo igjen tidenes best likte kommentar hos meg i dag ;))

Ha en fin lørdag.
Klem

Frøydis sa...

Heisann :-)
For noen nyyydelige bilder!! Me like ;-)

Husker du hva den filmen du så med han Jeff heter? Kan finne den på nettet..ler meg ihjel, utrolig dyktig! Jeg kan også det der, men må holde dukka foran ansiktet, hehe..


Ha en flott dag, her skinner sola og det er MANGE plussgrader :-)
Klem fra meg

HansHB sa...

Kjenner veldig godt til det med hest og hestejente!!!
Flotte bilder du legger ut!
Ja, vi snør skikkelig ned nå. Kjipt!
Tenk at mitt bilde ble tatt i går!

Gleder meg også til påska. den er veldig sein så da blir det nok lite snø!!
Feirer gull nå!
Ønsker deg en fin lørdagskveld!

Anne sa...

Så utrolig kjekt dere har hatt det :-))) må være helt hærlig å ha noen dager bort i vinterferien, se andre omgivelser og ikke minst møte din førstefødte.

Har ikke hatt særlig til ferie vi da, bare sønnen og det endte nå litt med noen dager fri for min del også, men bare hjemme, å ja.

Føret ja, ikke helt til å tro, blankis, nesten vår i går, også i dag helt vinter igjen her. Måket snø så svetten har silt, men en dør nå ikke av det da, blir bare sprek, he he Uansett dritt lei vinter selv så flott det er med den helt hvite snøen som ligger uberørt.

Fine bilder du tar ja Randi, vakre hestbilder og en vakker jente.

Anneklem til deg snuppa.

Unknown sa...

Great photos! Have a nice weekend!

Elisabeth sa...

En flott tur for den yngste vil jeg tro. Hest er alltid populært hos jenter... Nydelige bilder som alltid. Ha en flott helg videre!

Havfruen sa...

Du vant hos meg:) Grattis....:))

liven sa...

Hei Randi!!
Så utrolig flotte bilder!!
Det nærmer seg ny omgang av vårtegn på mandager....og jeg gleder meg til å se ditt bidrag :o)

ha en fortsatt fin søndag :o)
P.S. jeg gleder meg også til påsken....hadde tenkt det skulle bli bølgeskvulp og late dager.....men så blir det å skifte kjøkken i utleieleiligheten i stedet :o(

Som mine dager er sa...

Herlige bilder Randi. Som alltid.

Stakk innom for å hilse blidt takk for sist, og fordi det var kjempegøy at akkurat DU vant giveaway inne hos Guri.

Kos deg med uka som kommer. Og føler du for det så kan du jo delta i min lille jubileums-utlysning.

Klem Marit

Anonym sa...

Her er det vakre blinkskudd som vanlig - for et herlig sted dette må være! Leste om kjøreturen deres på FB, ikke misunnelig på den turen, nei - høres helt gyselig ut! Men, jeg skjønner dere gleder dere til påsken, da er nok føret et annet også. Og du; grattis med 'seiern' inne hos Havfruen - heldiggris! God uke som kommer, klem til deg**

HansHB sa...

Gratulerer med premien! Jeg vil bare vinne en fastelavensbolle....
Ha en fin kveld!!

ide-puffen sa...

Grattis med gaven fra Guri he he.
Og hestejente er jeg ennå. Har ikke hatt hest på 18år, men når jeg blir 66 da gjør jeg som jeg vil. Neida. Når den minste krever mindre vil jeg ha hest igjen. Og helst en kjørehest og vogn. Kult når mor skal på butikken. Flotte bilder.
Ha en strålende mandag. Jeg er klar for ny uke etter en uke med "ferie".
Klem klem

Evami sa...

SÅ herlig en ferie dere har hatt:) Og litt misunneig på jentene dine som rir. Elsket hester når jeg var lita,men fikk aldri lov til å ri,for det var for dyrt.MEn hester er de flotteste dyrene jeg vet om:)) Ser ut som frøkna storkosa seg,og skjønner henne godt:)

SÅ glad for at turen deres hjem gikk under andre forhold enn turen dit!! Fyttigrisen kor ekkelt det var å kjøre den dagen:)

Nå er det ikke vanskelig å kjøre,for nå smelter jo snøen i takt med at temperaturen øker... 8,5 grader her i dag,JIPPI!!!

Stor klem til deg Randi fra meg:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails