mandag 29. september 2008

Drived og lys

Hva er det med drivved som tilltaler meg sånn, jeg får aldri nok...og jeg som trodde jeg var alene i verden, ja hvor feil kan man ta..hihihi. Jeg har samlet i mange år, og i skjulet vårt er det ett lass med gamle røtter og rekved som jeg har brukt å pynte til jul. Ett år hadde jeg så mye rekved med julpynt på at stua var overfylt. Nå har jeg de fremme hele året, flytter de rundt i hele stua og de største står ute til pynt.

DSC_0713 

De små krokete er så fine, de må helst være glatte og hvitskurt.

.DSC_0716

Denne perlekransen kjøpte jeg for slikk og ingenting på Nille

DSC_0714

Så fyller jeg ett serveringsfat med rekved og masse lys. En blondeduk som egentlig er en gardin gjør prikken over ien.

DSC_0730 

DSC_0726 DSC_0736

 

Ved skuvsengen står ett lite bord som jeg kjøpte på salg på Ellos.Ett stort fat fylt med kongler, mose, blad og lys passet perfekt her.

DSC_0744

 

DSC_0746

 

Denne helgen har vært rolig, untatt da vi fikk besøk av vår eldste datter, m samboer og to hunder....da ble det liv i leiren..dette huset er ikke bygd for 3 store hunder...hihihi

Men det gikk greit det å, etter at de hadde roet seg ned, så ble alt bare fryd og gammen. Men jeg måtte ta en ekstra rudne m vaskerstauren etter at de dro på lørdag. Vi var på tur i regnværet og sørpe er til for å rulle seg i....jojo :-)

Så mye annet ble ikke gjort i helgen, ryggen min er ikke go, skal på røntgen på Torsdag så da får jeg vel høre hva det kan være.

Hei og hopp så lenge, jeg er klar for aftenvakt.:-))

 

 

 

 

 

14 kommentarer:

Anne sa...

Tøft og flott Randi. naturens materialer kjenner vi vel oss alle igjen i på en eller anne måte, tror du ikke det?? Teker bare på kongler, hvordan de åpner og lukker seg i takt med været og varmen. Blir fasinert jeg av slikt, og den enkleste ting av denne `naturen` kan nesten få meg til å gråte..., klump i halsen i alle fall. En skjønner med ett hvor små vi mennesker er i den store sammenhengen. Hvor skjørt elt på en måte er.

Ryggplager og jobb i helsevesenet går ikke godt sammen. Vær flink til bruke all skalgs hjelpemidler som kan lette hverdagen. Er vel allerede i gang med artenvakten din du nå. Jeg sitter nok her og hoster og harker ennå, og kjenner at kroppen ikke er helt som den bruker og være. Men det går da vel kanskje litt framover.

God bedring til ryggen din og kos deg på vakt.

h.espe sa...

Gu' så nydelig Randi!! Ja, det er flott å kunne ta med seg naturen inn i stua på denne måten. Virkelig flotte stillben du har laget...

Super dag fortsatt :o)

Klemmer :o)

GundaM sa...

Vakkert Randi og den headingen din og... !

Håper du finner utav ryggplagene dine, ikke godt å gå å ha vondt. God vakt i det flotte høstværet vi har for tiden ;)

Mitt hvite hus sa...

Heisan =)Dette var helt nydelig=) Skjønner du har det å samme måte som med det rustne sakene.
Du har laget noen fantastiske flotte stilleben ut av rekveden din.

Ja voffsene drar med seg mye skit når ruskeværet setter inn. Ta nå godt vare på deg selv. Håper de finner ut av ryggen din når du skal rønges.

Klem Kerstin

MiaMaria sa...

Hej!

Tänk vad naturen har att erbjuda så mycket vackert!!!!!

Vilka fina arrangemang du gjort!

HA´det så gott denna vecka!
MiaMaria

Tiril sa...

Naturen har masse å by på, og når du danderer det så fint sammen som du Randi gjør, er det jo bare ett syn.
Snart skal jeg ut i skogen å sanke kongler, jeg har en fantastisk samling, bare vent så skal du få se.
Klem Tiril

Magdalena sa...

huffda... da får vi håpe du får vite hva som plager ryggen din! så skal du se hjelpen er like om hjørnet!
så koselige bilder du har lagt ut,- er oså så glad i kongler... har alle størrelser i samlingen min...
klemmer og god bedring....

Gamlå sa...

Heisann
Dette her var skikkelig flott. Jeg må nok begynne og ta med meg en pose når jeg er på tur med hunden NEMI og samle driv ved:))
Ha en fin kveld
gamlå

Fjordheim sa...

Så koselige bilder. Ja det er fint med drivved, og når en kan å sette det sammen, så blir det ekstra fint.
Ønsker deg god bedring med ryggen.
Håper du hadde ei god vakt.
Ha en flott dag :)

Marie sa...

Så flink du er til å dekorere!
Nydeleg!!!

Håpar at ryggen kjem seg snart :)

Ha ein fin kveld :)

♥ H@rmoni ♥ sa...

Koselige høstbilder hos deg, randi!
:O)
Lys, kongler og rekvved kan virkelig pynte opp en mørk høstkveld!

Håper du finner ut av ryggplagene og at du fort blir bra igjen!

GundaM sa...

Javisst selger jeg englene mine ;0) Bare si ifra du, så sender jeg eller kanskje skal du til Containergirl snart...? Hihi

Hvordan fikk du den headingen så smal forresten...? Hadde jo slik tidliger jeg og men nå får ejg ikke til igjen... Æsj, men det er vel bare å klikke ivei!

turvid sa...

Nydelige bilder som vanlig. Tak for titten! :)

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Gubban for noen nydelige bilder det er her hos deg...
Husker for lenge siden - sikkert 100 år - plukka jeg masse drivved i fjæra og i elver, pynta de med tørka blomster, det er nesten så jeg får lyst til å dra ned til fjæra å se om jeg finner noen nye... utrolig flott på lysfat da...
Lykke til på røntgen i morgen, får håpe det ordner seg og at ryggen din blir bedre...

Ha en koselig dag og uke...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails