tirsdag 29. juni 2010

Hania

Eller Chania…en spennende by som jeg aldri blir lei av.

Kom da vel…bli med oss å ta en titt..kjenn duftene…lukten av hav og gresk mat,, trange smug  og

spennende interiørbutikker….og den butikken skal jeg si dere, den skal jeg tilbake til!!

SDC13085 SDC13088

Og denne lampen…den skulle jeg hatt….det står jo RANDI skrevet over hele lampen !!

SDC13041

Jeg tror jeg skulle blitt arkitekt…jeg lar meg fort fasinere av hus og fasader:-)

SDC13105

Sjekk denne verandaen da folkens….så flott….men aldri om jeg hadde tort å sette meg her ute…..

SDC13097

Og skoddene…jeg gikk bare å gapte…:-))

SDC13098

En mann og hans fiskestang…..minner meg om mannen og havet

SDC13090

Fyrtårnet er ett syn….og vi måtte jo ut dit en tur…..

SDC13093

Ikke akkurat asfaltert vei…..

SDC13109

Ja, det er akkurat like langt som det ser ut…lengre faktisk…….

SDC13107

Og hva snubler jeg over…jo…en vakker jernport….hvor er sherpaen min???

SDC13110

Og en vakker båt…..kunne jeg bare fått pakket med meg den delen med tekst på…*sukk*

SDC13112

 Fyrtårnet…ett syn…men det blåste…og jeg fikk tatt noen morsomme bilderSDC13115

Kan dere kjenne vinden som rusker i håret, lukten av hav….varmen…mmm

SDC13114

 

 

SDC13101

Vi skulle besøke marked som jeg hadde lest om…men på Onsdager var det stengt, jepp,vi var der på onsdag og reiste hjem på Torsdag…altså ennå en grunn til at jeg må tilbake….også Spinalonga da…det ble ingen tur…vi orket rett og slett ikke 4-5 timer i bil. Så, vi har mange grunner til å reise tilbake……:-)

 

24 kommentarer:

Tovepia sa...

Vært der en gang, drar gjerne tilbake dit jeg også;)
Tok du ikke med porten hjem? Kan ikke stole på sherpaer lenger:D

Herlige og flotte bilder, klem fra meg;)

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

Her har du vist oss veldig mange gode grunner for å dra dit, og at dere må tlbake er det ikke tvil om,hehe. Gøy å se bilder som dette, man får liksom være med på turen, det liker jeg :) Kjempefine bilder Randi.

Dagrun sa...

Å sukk, så deilig.
Båtbildet, terrassen... fargene. Så nydelig dette var.

h.espe sa...

Hei Randi!
Åhhhh, nå har jeg kosa meg masse med å se de fantastiske bildene fra Chania turen din!!! Så utrolig herlig!! Har selv bodd i Chania (Neo Chora) en gang, og hadde det helt fantastisk. Bildene dine fikk meg bare til å drømme meg helt bort! Har faktisk enda ikke bestilt høstens tur, men dette er et av stedene som blir vurdert :o)

Vel, først skal første del av ferien nytes - enda noen dager igjen før hverdagen innhenter meg... :o)

Ha strålende sommerdager videre!

Klem fra Hildegunn

Anne sa...

Oj sann!!! nå ble det da virkelig en sydentur på meg også. Drømt meg bort i alle dine bilder nå Randi, og jeg vet hva du har sett for jeg har nok vært der jeg også.

Håper du ha fått senket skuldrene og ikke minst fått sommerfølelse de lux. Ikke stort å spore av det her i grunn. Jeg springer rundt med mine blomsterkrukker og fanger hvert eneste solglimt. Ikke rart en blir sliten. Tøffe dager på jobb er det også, så nå lengter jeg etter ferie jeg også ja!!

Anneklem en tidlig morgen

Mitt hvite hus sa...

ÅÅÅÅ for en reise du tok oss med på..
så mange flotte opplevelser..og inntrykk..

sysn du presenterer bildene dine på en nydelig måte...

takk for turen..og jeg blir gjerne med deg en annen gang også..

klemmer o=)

Fjordheim sa...

Herlige bilder. Kjenner varmen og sjølukta. Skulle gjerne ha vært der ja. Godt å kunne slappe av i slike omgivelser. Herlige balkonger og skodder. Den porten burde du fått med deg som håndbagasje hehe.
Ha ei fortsatt god uke :)

Smilyvero sa...

Åååå, så herlig :-)
Ja, dit vil jeg også tilbake en gang...jeg kunne så og si kjenne varmen igjennom bildene dine!!

Bling - our elf on the shelf sa...

Dette er nok det nærmeste jeg kommer sydlige strøk i år. Utrolig flott sted, og vist må du tilbake dit. Du må jo hente lampa di vet jeg vel ;))

ide-puffen sa...

Nydelig reisevandring i bilder. Kjenner varmen og lukten og lydene og og. Herlig.

Fortsatt god ferie

Klem
Randi

Havfruen sa...

Der skulle jeg tålt å vært jeg også ja...herlighet så flotte bilder..vi blir nok på fosen vi...og maler, hehe:)
Kos dæ Randi:) Klem fra meg:)

Charlotte - FO² sa...

Åhh drømmer meg tilbake... Nydelige bilder du har tatt derfra. Jeg vil tilbake jeg også... og Spinalonga er også ett sted jeg må!

Rosemary and thyme sa...

For en herlig tur, og nydelige bilder du viser!
Jeg har ikke vært der, men etter å ha sett dine bilder må jeg vurdere en tur dit. Synd du ikke fikk med deg Spinalonga og markedet denne gangen!
Ha en fin kveld
Klem Tove

Anne-Berit sa...

Herligheten så fine feriebilder nedover hele sia her,ser helt fantastisk ut.Synd du ikke kom deg til Spinalonga,men det blir sikkert en gang,skulle gjerne vært der og sett om det stemmer med bildet jeg har dannet meg etter å ha lest Øya.Ønsker deg en fortsatt fin sommer,og håper du får mange fine opplevelser.
Klem fra Anne-Berit:-)

Som mine dager er sa...

Vakkert vakkert Randi. Gisp og lengsel. Du må bare nyte dagene dine. Og du ... Spinalonga. Jeg har akkurat kjøpt boka og skal starte lesingen. I kveld kanskje ...

Rengtung trønderklemmer til deg fra meg.

Marit

Camilla Elstad sa...

Hei Randi!

Så utrolig flotte bilder!! Nyydelige! :D Elsker fargen på havet, og så har jeg vel alltid vært facinert av akkurat det og annen natur ;)

Ønsker deg og dine en riktig god sommer!

PS: Kurset jeg skal ta er gjennom http://fotoskolen.no/ :)

Jorid + NOE Blog sa...

Oioioioioi, så NYDELIG! :-)) Nå gleder jeg meg bare ennå mer! Fantastisk :-) Tusen takk for tips, nå har jeg tipset svigermor, om å lese å se bilder. Svigerfamilien skal bli me doss!

Klem Jorid

Anonym sa...

"...hvor er sherpaen min???" Hi, hi... Eller hva med et eget lite fly som kunne kjøre i skytteltrafikk :)
Herlige, forfriskende bilder!

GundaM sa...

oj, oj oj noe så nydelig da...sjekk den sjappa , mannen ved havet og ikke minst den rustne porten!!!! du sku ha satt den på en båt og losa den mot nord ;)))

tenk endelig sommer her og, sitter ute i hagen og blogger uten noe på beina! herlig!!!!

god helg Randi!

VALKYRIEN sa...

Hei Randi - lenge siden sist! Men så flott å besøke bloggen din igjen! Utrolig koselig by du har bilder fra - flotte bilder også! Har ikke vært der selv, men med slik reklame du bedriver kan det godt hende at jeg havner der selv en dag!

Ha en flott sommer!

liven sa...

Hei Randi!
Kjempefine bilder fra ferien din....du er kjempeflink med motivene dine!!
Et vakkert sted dette!
Har bare vært en gang på Kreta og var da i Rethymnon.
Håper du koser deg og har fint sommervær....her er det nå regn!!!

Marie sa...

Utifrå bilda ser det ut som om de har hatt ein fantastisk ferietur :)

h.espe sa...

Hei igjen Randi!
Måtte bare innom for å se litt mer på bildene fra Chania - en liten forberedelse kan du si..;o) Gleder meg utrolig til turen, men først skal jeg nyte sommeren her i Oslo - OG i dag fikk jeg melding om at jeg får låne kolonihagen til sjefen min i år også, så om et par uker flytter jeg inn i Portveien igjen - jiiipppiiiiiiii :o)

Stålende uke til deg!

Klemmers fra Hildegunn

Anonym sa...

Ååååååååååh Chania fikk vi aldri dratt til på vår korte Kreta uke, men fy søren den øya vil jeg tilbake til!
Herlige bilder fra byen Chania du viser fram.
Kreta er vakkert! :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails