lørdag 26. juni 2010

2 uker med sol og varm

Heisann, godtfolk i sommernorge, joda, det er sommer, tross iskalde dager….kveldene og nettene er jo lyse, om ikke annet..hihihi

Her kommer mitt første av to reisebrev fra vakre Kreta. Første del blir noen tradisjonelle Sydenbilder

Vi bodde på Blue Star Caldera bay, ett flott anlegg, men preget av småbarnsfamilier, og håpløst å få stoler rundt bassenget…de var opptatt leeeenge før vi sto opp, enkelte la på hånduker kvelden før, for å få stolene sine dagen etter.

Vi bodde i en leilighet som låg i det roligste området av hotellet, og vi moillkoste oss!!!:-) ingen forstyrrelser verken på morgen eller kvelden;-)…og 5 meter fra frokostsalen:-)

SDC12884

På vei ned til stranden, og det nederste bassenget,flommet det over av vakre blomstrer og trær, rent og ryddig….fine balkonger og flislagt gangvei.

SDC12868

Sunny-Days.png3 

 På stranden var det alltid god plass, men BRENNENDE het sand…jeg er sikker på at glødende kull ikke er værre!!.Vi var utrolig heldige med været, noen få dager med sterk vind..ikke en dag med rødt flagg( som betyr at vi ikke kan bade pga for store bølger) Ett par dager kranglet vi om skyggen under parasollen..hihihihi

SDC12886

SDC13019

Når man ligger sånn på stranden, så fanger man opp små og store episoder. Blant annet denne mannen og hans sønn. Hver dag klokken 11 kom kjæresten hans(går utifra det) med sønnen hans. Hun trålte rekkene med solsenger og tibød massasje…han passet sønnen…og han gikk virkelig inn for oppgaven…grov ett svært hull i sanden , tok iallfall 1 time…før han satte seg under parasollen…der fulgte han årvåkent med sønnen.

SDC12899

Dette vakre treet sto i full blomst, har aldri sett lignende før.

flowerpower

Iskald drikke gikk det noen liter av…..

SDC12832 SDC12890

 Dette måltidet hadde jeg ventet lenge på…Lam i vin, en av våre absolutte favoritter…..kjøtt så mørt at det smelter på tunga:-))

SDC12822

Ei som virkelig har lært seg kunsten å bestille mat og drikke på engelsk, uten problem

SDC13075

og spiste litersvis med is..og fikk masse oppmerksomhet…med sine lysende blå øyne og solbleket hår:-))

Simple-Lighten-copy-2

Hvitløksbrød, rødvin og øl……kunne spist og drukket det hver dag!!.-)

SDC13012

En vakker kveld, høyt over Platanias

SDC12969

  To helt forskjellige solnedganger…..vakker på hver sin måte:-)SDC12951 SDC12905

Men dette ble nok favorittbildet mitt…med tanke på at jeg kun hadde ett enkelt digitalkamera …men med en manuel innstilling som ble flittig brukt.:-))

SDC12907

Håper dere har gode dager…i følge bloglines oppdateringer så er det blitt flittig blogget rundt om. Har noen timer med oppdateringer å se frem til:-)

Nytt kamera er bestilt….Nikon D90 ventes i posten iløpet av uken…gjett om jeg gleder meg x 10!!!

15 kommentarer:

Tovepia sa...

Nå kjente jeg misunnelsen sige på;)
Kreta er et favorittsted, så jeg håper å komme tilbake dit. Det ser utrolig flott ut hvor du var og maten og stemningen er til å ta og føle på.

Kos deg her hjemme i de smågradene som er her og klem fra meg;)

Hulda sa...

Kan tenke meg at dere har kosa dere på en så flott solferie. Flotte sommerminner i bildene dine.

Bling - our elf on the shelf sa...

Kjenner jeg gleder meg til del to av reisebrevet allerede. Masse lekre bilder av et flott sted, og ikke minst kjekke mennesker :))
Og joda, er litt sjalu jeg også. hadde vært kjekt med sommer i noen dager for noen og enhver... Jepp, du tippet riktig. Bedritent vær på Frøya *sukk*

Morten Pedersen sa...

Jeg har aldri vært på Kreta, men det ser virkelig flott ut.

Christina Mari sa...

Har ikke vært på Kreta,men bildene dine viser jo at vi absolutt bør tenke på en tur dit.
Nydelig!
Det hadde vært herlig med noen slike dager nå.
Ha en vidre fin kveld!
Klem fra Christina

Dagrun sa...

Strålende varmt og vakkert. Litt fascinert over mannen, kjæresten og sønnen i hullet kjenner jeg;)

Så nesten litt for varmt ut, men du og du så deilig ifhd. til sommeren vi har her.

Mitt hvite hus sa...

Nydelig reise brev dette... så deilig... kjente det hadde vært deilig å ligge på stranda og kost seg...

skjønne jenter dere har..

gleder meg til neste reise brev..

Klemmer o=)

Anonym sa...

Nydelig reisebrev med vakre bilder.
Kjenner det hadde vært herlig med sol og varme og all den gode maten du nevner.
Flotte jenter.
Gleder meg også til neste reisebrev.
Kos dere masse og nyt ferien.
Klem fra Mio

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

Selv om solen skinner her i dag også kan man ikke si annet enn at en tur i slike omgivelser og temperaturer hadde gjort godt :) Nydelige og fine bilder fra turen deres. Det var vel godt å komme hjem til sommernorge kan jeg tenke meg, hehe.

Ha en fin søndag :)

Anonym sa...

Dere var i Platanias, ja? Syntes jeg dro kjensel på dette hotellet, sjø. Var der for 3-4 år siden (ikke helt sikekr, alzheimer, you know)Iallefall er bildene alldeles nydelige, og det er lille, søte Julie også. Skjønner hun var populær hos kelnere og sikkert mange andre:o) Jeg får SÅ lyst til syden av å se dette, men nå lurer jeg faktisk på å vente til januar/februar. Må være deilig, syden midt på svarte (iskalde) vinteren. Time will show. Kos dæ med nykameraet ditt når du får det i hende, gleder meg til mange flere bilder fra navnesøstra mi. Fin uke som kommer til deg - klemmer**

Evelyn sa...

Oii nå ble jeg nesten misunnelig her jeg sitter.. for noen flotte bilder og for et fint sted dere har vært på.. herlig.. gleder meg til å se mere fra ferien deres.

Ha en fin dag :):)

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Bittelitt misunnelig nå, hehe. Men det er ikke så aller værst her heller nå da. Sol innimellom iallefall.

Gratulerer med nytt kamera snart. Gikk det helt galt med det forrige da? Jaja, så blir det nye ting å forske ut. Spennende. Lykke til.

Lisemoren sa...

Så deilig dere har hatt det. Flott at turen ble vellykket. Vi nordboere trenger litt slike minner til å møte vinteren med :)

klem fra Lisemoren

Charlotte - FO² sa...

Oi, her var mange varme deilige flotte bilder fra vakre Kreta! Nå begynte jeg å lengte tilbake med en gang. Tipper det må bli Kreta til neste år igjen.
Ser ut som dere storkoste dere hvertfall :) Gratulerer med nytt kamera forresten. Det blir nok moro å få mellom hendene :)))

Missfryd sa...

Skjønner dere har herlig dager! Koselig:-)
Fortsatt god sommer. Nå er det min tur. Reiser i morgen:-)
Klem Ingrid

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails