søndag 12. september 2010

Skatoll fra 1905….

Blir til skatoll anno 2010

Først må jeg starte med historien hvordan det ble mitt.

En venn sendte en melding en søndagskveld for noen uker siden, om jeg ville ha ett vaskeskap…JAAAAAAAAA.

Å kunne jeg tenkt meg en kommode, ser okei ut, men trenger litt oppussing

JAAAAAAAA

Lite visste jeg hva som skulle komme

og mannen i huset dro avgårde ogkom hjem med TO fantastiske skap og ett vaskeskap!!!!

Her er skapet før jeg startet på det

DSC_0003 DSC_0004

Så startet jobbingen….. pussing, sparkling og grunning. Takk og lov for at vi kjøpte oss ei sprøyte for å male med

Så var jeg ferdig,….. og sånn ble det

DSC_0010

DSC_0007 

vakre detaljer,  jeg valgte å slipe det ned litt for å få det litt slitt

DSC_0013

  beslagene før og

DSC_0005

  etter pussing

DSC_0016

Å åpne skapet var som en drøm…mange små skuffer og skap…jeg var i himmelen!!

DSC_0017

vi fant masse lange og rare nåler, så jeg tror nok manne som eide skatollet var skomaker

DSC_0020

så hva passer da bedre enn noen gamle sko fra CONTAINERGIRL 

DSC_0022

I en av skuffene låg dette etuiet, og inni låg det 4 nyyydelige penne spisser som de brukte for mange år siden…ooo gleden ble bare større og større.

DSC_0025 DSC_0027

 flere typer pennespisser dukket opp, vakre…. ikke sant?

DSC_0034

jeg har allerede blitt svært glad i skatollet…og koser meg med å pynte det

DSC_0036

denne engelen låg også i en av skuffene…fantastisk!!

DSC_0035

dette brylupps kortet fikk vi da vi giftet oss…syntes det passet så godt inn i skapet

DSC_0049

kortet er datert 1899……..:-)))

DSC_0053

vet at mange har ventet i spenning på at jeg skulle bli ferdig.

Og jeg har ikke gledet meg mindre til å vise det frem!

Neste skap skal dere få se i neste innlegg

Nå venter middag og jobb!

Kos dere der ute

Randi

20 kommentarer:

Petunia sa...

Fantastisk, Randi!! Dette er et skap mange av oss virkelig misunner deg og du har virkelig fått det til å skinne på nytt!! Godt jobbet!!

Christinas låvebutikk sa...

Veldig fint:)))

Anonym sa...

Nydelig vakkert. Hva mer kan man si? Likte beslagene så godt også, bra du ikke malte dem (har sett mange gjøre det, og det ødelegger, spør du meg). Skjønner godt du er blitt glad i dette vakre skatollet, så utrolig heldig du har vært også, da! Og du stæsher så fint, det skinner liksom gjennom at du har kost deg! Og nå venter vi i spenning på neste innlegg...(føler du presset, hihi!). Imponert klæm**

Asbjørg sa...

Såå utrolig vakkert et skap,det ble helt nydelig etter opp-pussingen!Du var virkelig heldig som fikk en sånn juvel,får nok mye glede av det!Ha en fortsatt fin søndag!

Havfruen sa...

Jeg dåååner....fy søren så vakkert Randi...du har fått en skatt og jeg gleder meg allerede tilå se mere!!!
Vi har også sprøyte og kompressor, + en gammel gyngestol som står på vent...men har aldri prøvd sprøyta.
Nå må den til pers!!
Flott kveld og en behagellig ukestart ønskes deg:)

GundaM sa...

aldeles nydelig ble det Randi og du var nok den rette til å spørre ja ;) Regner emd du lar den store luka stå oppe slik at alle de små skuffer og rom vises ;))))

vet nok hva du driver emd om kvledene nå ja, styler og fotograferer dette vakre smykket av et skap!

ha ei fin september uke der ute ;)

GundaM sa...

aldeles nydelig ble det Randi og du var nok den rette til å spørre ja ;) Regner emd du lar den store luka stå oppe slik at alle de små skuffer og rom vises ;))))

vet nok hva du driver emd om kvledene nå ja, styler og fotograferer dette vakre smykket av et skap!

ha ei fin september uke der ute ;)

Det lille røde huset sa...

Kjeeeempefint ble det Randi!!! Du verden for et møbel......, sukk :)) , og for en forvandling!Stikker innom en dag for å sjekke ut malingssprøyta di!

Tovepia sa...

For et skap!!!...rene skattekista også;)
Du har vvirkelig fått det kjempeflott! Artig å finne så mange herlige ting i det også;)
Ha ei flott uke og klem fra meg;)

Anne sa...

Som du har jobba da jente, og det på så kort tid :-) kjempeoveraska jeg faktisk, og riktig så pent ble da resultatet også. Regner med det pryder stua di, og nå har du jamen noe æ stæsje litt med ja :-) hærlig, alltid kjekt med noe nytt å hvile øynene på.

Kjenner jeg hadde trengt noe nytt jeg også, uvisst hva, men drømmer om en benk fakisk, har bare ikke funnet den rette.

Men ja!!! funnet en rusta barneseng, med sprinkler, he he men trenger jeg det da, har jeg plass?? hva skal den brukes til?? ikke var den dyr heller, så fristelsen er stor men... en får se hva det blir til :-)

Ha en kjekk uke der nord da Randi og ta nå litt vare kun på deg selv innimellom også.

Bling - our elf on the shelf sa...

Vist var det vakkert.Helt utrolig vakkert!
Vet du hva Randi? Det er ingen, og jeg gjentar, ingen som ringer meg for å sjekke om jeg vil ha slike gamle skatter *sukk*

Du kan hilse Julie, og si at Rebecca sine sko er kjøpt i New York. Tanta hennes var der for et par uker siden, og dette var bursdag/ferie gaven hennes. Å ja, jeg er sjaluuu...

Bling - our elf on the shelf sa...

Hva syntes dere om nachosen foresten? Likte dere den like godt som oss???

Anonym sa...

Bare et ord: NYYYYDELIG!!!!
Og så mange flotte ting du fant i det.
Du har gjort en kjempejobb med skatollet.
Ønsker deg en fin ny uke.
Klem fra Mio

Mitt hvite hus sa...

Woe Randi... for et fantastisk flott skap du har fått deg.. og så fint det ble etter oppussingen..

skal hente et gammelt skatoll i Sverige i høst.. det er ca 150 år gammelt.. og det er nydelig...'

ønsker deg en fi9n uke 0)

klemmer =)

Vibeke / Mammas Hus sa...

Det er SÅ lekkert! Jeg skulle ønske det var mitt..... *ler*

Elin sa...

Å herremin såååååå fint:) Å blir da helt sjuk når man ser slike fantastiske flotte møbler!!!:)

Klemmer Ea

liven sa...

Aldeles nydelig Randi!!!
Og jeg som har vært så nysgjerrig så så jeg ikke før nå at innlegget var kommet!!
Du har vært så heldig!!
Fantastiske beslag....og det beste av alt er at du gjør så flott oppussing!! Et riktig praktmøbel...og gleder meg til å se mer!!

ha en fin uke :o)

Emmieverlasting sa...

Å, så spennende da! også så flott skapet ble:o)

VillaVårfrubakken sa...

Fantastisk nydelig...heldige du...tenk å få noe slikt da, men de visste vel at det skulle bli tatt godt vare på. Ha en nydelig uke...klem

Jeanette Jess1 sa...

Der var det,ja ;)
Så flott det ble, skikkelig up to date ;)

Ang hus, det kommer med i "kommer" annonsen neste mandag for Boli ;)
Flott sted !!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails