onsdag 25. november 2009

Kongler og annet dillerier…..

Dagene flyver avgårde….på de siste 20 dagene så har jeg vel ikke hatt en hel dag hjemme der ingenting skulle skje…..helt utrolig. Men jeg kjenner jeg balanserer på en tynn tråd når det blir sånn…..hodepine, skuldrene langt oppunder ørene,dårlig nattsøvn…..alt henger i hop.

Men det som alltid får meg til å slappe av er fotografering…..jeg glemmer tid og sted…fokuserer kun på det jeg skal ta bilde av.

Er jeg inne flytter jeg rundt på alt ,..finner frem ting jeg har lagt unna osv. Om jeg er ute, kravler jeg i graset eller sjøkanten……står på kne…ligger på magen ..kaver rundt:-))

Denne gangen har jeg lyst til å vise frem de vakreste konglene jeg vet…..lerkekongler…de er som små roser i blomst. Utenfor huset vårt er det en svært lerketre…..heldige meg;-))

DSC_0248

I gangen har jeg fylt en gammel matbom som jeg har lutet…litt bar og lerketrekvister gjør susen

DSC_0274

 

DSC_0276

Pøvde meg litt frem med pynt på bordet…lerkekongler…glasshjerter..og perlebånd.

DSC_0291

 

I en slank vase, passer, slanke lerkegrenerDSC_0270

Men det er ikke bare lerkekongler i huset…her i omerådet finnes gigantkongler også…..gigant og gigant,de er iallefall svære:-)) DSC_00270 

På Nille får man kjøpt masse fine bånd med perler..dette kjøpte jeg der og det skal være pynt på adventstaken:-)) men konglen fikk litt perler på seg den også

DSC_0272

Små furukongler er jo også fine…men de blir fort litt grå…men de er med…har laget en dørkrans av sånne kongler.

DSC_0262

 

Det er ikke bare kongler det pyntes med……kjøpte noen vakre bånd  på Nille med silke og perler på…nyyydelig..til en billig penge;-)) danderte det rundt  vindusspeilet…..til jul blir det vel granbar på denne hyllen…men lysranke og perlebånd…dill og dall…hihihi

DSC_0268

DSC_0266

Snart andvent…ikke er det bakt, ikke er det vasket…ikke er kalenderen ferdig…osv. Men nå har vi feiret jul i 23 år hjemme og det har alltid blitt jul:-))…selv da jeg jobbet, gikk på skole og 4 barn bodde hjemme ;-)) Det ble jul det året også.

Ha en flott ukeslutt:-))

26 kommentarer:

Evami sa...

SÅ lekkert Randi:) Var å plukket lerkekongler id ag jeg også,men slettes ikke så lekre som disse! Måtte legge fra meg mange for de var fulle av grønske!

Er så koselig å kikke innom deg,for bildene er så forseggjorte! Som interiøret:)

Godt å drømme seg vekk ifotograferinga i en hektisk hverdag,og vettu,jul blir det uansett! Kos med de som er oss så nær og kjær:) Natta:) Klem Eva

Anne-Berit sa...

Så lekkert alt sammen var,nå fikk jeg lyst til å gå ut å plukke kongler.Har sånne svære,ser du har satt en i ei krukke,kjempesmart og nydelig.Har ikke riktig visst hva jeg skulle bruke mine til,så takk for ideen.
Ha en fin torsdag.Klem:)

Anne sa...

Å Randi, kongler skal plukkes her også, helt klart!! har faktisk tenkt å bruke noe av helga til det, en fin start i adventstiden :-) håper bare været ikke blir så aller værst.

Ikke stress og mas kjære venn, overbevist om at jula kommer allikevel, og du vet, vi tar det litt for høytidelig, både med vasking og baking, ikke nødvendig alt sjø..., bare gammel vane. ingen komer til å legge merke til om noen skap står uvasket heller, i alle fall gir gutta mine blaffen, det er KUN mitt eget stress som uroer meg faktisk.

De siste åra har jeg faktisk foreslått jeg at vi hele bunten reiser på hytta. Tenk det da, jul på Hemnekjølen!! hadde gårr greit akkurat nå!! i familien vår, ingen smpbarn og ingen oldinger, bare oppegående folk, men nedstemt sjø... :-((
Alt for tradisjonsbundet desverre.

Du og du som klokka går, nei nå er det natta for min del. Du får den siste klemmen denne kvelden.

Lisemoren sa...

Konglebildene var nydelige, du har jo helt rett i at det ser ut som en rose. Jeg likte hyllen med vinduet også, det er så lekkert.

håper du får en advent uten stress

Klem fra Lisemoren

Anne sa...

Esker me julpynt???? ne n??? nei no må du pinadø skjærp dæ kjærring...

MariMaja sa...

Nydelige bilder av nydelig pynt!!
Og jeg sier det igjen....digger speilvinduet!
Natta

Mitt hvite hus sa...

Herlige bilder Randi...
Du får vikrleig frem det beste i alt med bildene dine...
Gir du meg et foto kurs... nå er nytt kamera i hus..

Klem kerstin

Fríða sa...

hej Randi! ville bare lige sende en lille hilsen, jeg læser altid med, selvom jeg ikke er så dygtig til at skrive kommentar. dejligt at kigge på dine fine billeder og læse dine tanker om livet og verden.
kh.fra Island
Frida

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Som jeg kjenner meg igjen. Når jeg får kamera i hånda, glir jeg liksom inn i "en annen verden"
Vi har også et svært lærketre her og konglene er i flittig bruk. De er jo nydelige og så anvennelige.

Håper du får tid til å senke skuldrene og legge beina høyt litt og nyte livet mens du lader batteriene. Jul blir det ; hvert år.

Jeanette Jess1 sa...

Du får t.o.m kongler til å bli helt nydelige med fotograferinga di du... flotte bilder ;o))

Hanne sa...

At kongler kunne være så flotte, det har jeg visst ikke helt fått med meg. Vakkert pyntet.

Anonym sa...

Ikke bare Gunda som inspirere..nydelig, Randi. Virkelig nydelig. Nå fikk jegl yst til å dra hjem og pynte/stæshe - men må vel pent holde megpå jobb noen timer til:o) Fin dag videre til deg! Klemmer i vei**

Havfruen sa...

Enda bra du senker skuldrene med foto...da får du vist oss disse vakre, inspirerende bildene!! Nydelig Randi! Jeg har endel kongler liggende i trauet mitt. Nå vet jeg litt mere hva jeg kan bruke de til:) Konglene er plukket fra skogstur på hytta. Her vi bor finnes knapt furu/gran.

Jeg trodde Major var blitt roligere...men vi møtte søppelbilen når vi hentet posten i stad...himmel for et kav!! Ikke sint..men supervill. Type altså...

Nå håper jeg du klarer å stresse ned.. Som du skriver selv..jula kommer uansett og maten kommer på bordet.
Ha en fin torsdag, trekk pusten..
Klem fra meg:)

Det lille røde huset sa...

Hei! Så nydelige dekorasjoner! I år skal jeg ikke kjøpe noe nytt til jul, men heller lage pynten selv, og her fikk jeg jo mange gode ideer.... PS: Kommer og "inspiserer" det lerketreet ditt en dag ;) De stor konglene tror jeg at jeg vet hvor jeg finner :))
Kos deg så godt du kan nå når advent begynner!
Klem

Torilpia sa...

Så koselig blogg da .. :o) Tror jammen jeg må legge meg til som følger :o)

Kjempefine bilder, samt at du gir av deg selv i teksten.

Jul blir det nok - om vi vil det eller ei .. men jeg vil :o)

Ha en flott torsdagskveld!

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

Så koselige bilder Randi,du er en kreativ sjel som finner pynt i det meste, og så pent det blir. Ha en super kveld :=)

Børge's Blogg sa...

Flotte bilder!
Håper du har fått ned skuldrene fra ørene nå :)

GundaM sa...

Herligheten for noen vakre bilder, og lerkekongler er flotte ja! det er det heller mindre av her, slik som det kanskje er av kråkefot oppe hos dere.

tenkte på deg tirsdagen ja, men skjønner deg godt. Håper det går bra:

Klem fra meg

FO - 2 sa...

Stemningsfullt og veldig fint, Randi! :)
Du har funnet frem til både fotogleden og mange av livets andre gleder.
Herlig! :)
Du gleder oss andre også, med både bilder og ord.
TAKK! :)
Klem.

Unknown sa...

Flotte og stemningsfulle bilder.
Det blir nok jul i år også Randi :)

Tovepia sa...

Jeg blir så glad når jeg ser på bildene dine, for de er så fine!! Og du, senk skuldrene...jeg baker aldri til jul, vasker bare det jeg må...det blir jul, og vi skal kose oss i adventstida!!! her flyter det, men håper på noenlunde orden om en stund;)
Ha en riktig god fredag, gjør det du har mest lyst til å gjøre og kos deg! Klem fra meg;)

Synnøve sa...

Så fint du har pyntet med kongler.
Jeg liker kongler av alleslag.
Nydelige bilder.
Du må ta vare på deg selv, så du ikke blir helt utslitt til jul.

ha ei fin helg

GundaM sa...

Heia, går det emg deg hihi.... ;)
Artig du og ja!!

Ser inne i en annen blogg du er på utkikk etter slike gml kroker, plkeier jo ha noe lignende i sjappa mi så vær på utkikk eller rettere sagt burde jeg være det!!

Lørdagsklemz

Lisas hjem og skatter sa...

Hoff, du må stresse ned :o) Men, som du sier - det blir jul uansett - og vi er heldige, for det blir alltid koselig også :)

lenge siden jeg har vært innom deg nå! Fine bilder du viser :) de lerkekonglene er kjempefine!!!

ha en fin søndag i morra!

klem fra Lisa

M.E.V. foto sa...

Høres ut som om du storkoser deg;)

Koselige bilder og pynt. Ha en fin 1. søndag i advent:) Klem

ElinSire sa...

Dette var bare helt utrolig lekkert! Både bilder og pynt. Nydelig...rett og slett :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails