fredag 27. juni 2008

Oppskrift på Pavalova, litt til kjøkkenet og sommer!!

Endelig nå er sommeren her....og nå må den komme for å bli en stund. Og i følge min trofaste yr.no så skal det bli tropevarme!!JUHHUUU!!
Så må dere ikke få sjokk, men jeg har strikket "kopptuer" og 1 gryteklut.....og hvorfor en...jo fordi jeg gikk tom for garn etter den 1...hihihihi
JG ville ha(ja han vasker på kjøkkenet ;0)en stor og go kjøkkenklut. Var lei de små fillene jeg kom med, så måtte jeg teste ut de populære strikka klutene...siden har vi brukt kun hjemmelaget...fysøren hvor go de er!!







Hjerte smerte...måtte jo bare lage denne kluten. Den var så søt, meeen om den blir brukt så veldig mye til kjøkkenklut..hmm nei det vet jeg ikke. Mulig den bare kommer til å ligge som pynt....nei, det har jeg ikke plass til....vi får se.



I går kveld kom endelig solen vi har ventet på. Og kornaksene står og strekker seg mot himmelen.




Så var det noen som etterlyste oppskriften på PAVALOVA...trykk på navnet så er dere på oppskriftsiden.

Så har jeg fått Awarder...til min STORE glede og overraskelse!!
To stykker har jeg fått
Jeg har fått de flere ganger, håper bare jeg har husket og takke dere alle sammen...det er min store skrekk at jeg glemmer noen. Men noen ganger går det litt fort hos meg.
SÅ TILGI MEG OM JEG HAR GLEMT OG TAKKE
!!

Denne fikk jeg fra
BENTEB

Og denne fra
TIMIAN OG PERSILLE OG

Og som den snille godhjerta personen jeg er så får
ALLE
Utmerkelsene fra meg!! er ikke jeg bra snill...hihihihihihi!!

I helgen skal vi hjelpe eldste datter med ett flyttelass, så i morgen blir det noen timer IKEA!!
Da skal jeg shoppe!! var forresten på Kid og handlet i går. Da ble det prikket duk og prikket fleecteppe til uteplassen vår. Ble jo bare så lekker. Sa ble det også en stor og go pute til og ha i solstolen....nedsatt fra 300 til 100...det var på Plantasjen.

NÅ skal jeg ut i solen. Her er det sol fra skfrihimmel og varmt. Kaffen venter på meg og jeg skal kooose meg.
I kveld er det servering av reker, loff, purreløk, sitron, majones og hvitvin i partyteltet. ALLE som vil er hjertelig velkommen.:0))

Håper alle får en fin sommerlig helg med masse kos og varme sommerfølelser.
TUDELU!!

Føler meg litt sånn for tiden...OHHH! QUEEN I MITT HJERTE FOR EVER!!!

tirsdag 24. juni 2008

Midtsommer , regn og kuling....

Heisann alle mine venner der ute i den store blogg verdenen.
Det går lenge mellom innleggene her...men det er masse som har skjedd og masse som skjer.

Midsommer kom å gikk i full kuling og regn...men tror dere vi satt inne og hyste...hihihi. Det gjorde vi ikke, vi satt og blåholdt på partyteltet med en hand hver og spiste og drakk med den andre. Det blåste sånn at vi i perioder ikke høre hva de andre sa..:-)) Men vi hadde det riktig koselig i telte, go mat og godt selskap gjør sitt.

Noen bilder fra i går har jeg ikke. Men bilder fra da solen skinte har jeg masse av. Jeg har forelsket meg i Lupiner. Plukket en svær bukket da jeg og Shila var på vår daglige kvelds runde. Her står de i vinduskarmen min. Slitt gammel vinduskarm......hihihihi..men stemmer helt i forhold til resten av huset.:-))


Se denne nydelige midtsommer buketten Julie kom hjem med!! Jeg elsker sommerblomster!!!


Nå på sommeren så spiser jeg mye tomater i alle fasonger og størrelser. Jeg er avhengig av tomater. De er også dekorative i en gammel glassskål fra Hammerfest.


Det er ikke bare tomater som er godt....men denne kaken...Pavalova......den kan vel ikke beskrives med ord...den MÅ prøves. Dette blir sommerfavoritten vår......Jeg må visst bake den snart igjen. Men for att rett skal være rett...så var det ikke jeg som lagde denne. Det var min mann...mens jeg var på jobb, fikset han denne fantastiske kaken. Han elsker kaker og liker å bake.....det syns jo jeg er supert!!!


Julie priser sommeren i ny jakke....50 kroner på Cubus..Juhuu...det kan en mamma like..:-) Den linselusa dere skimter bak Julie ...er Shila.......alltid der noe skjer...:-))


Så har jeg fått meg ny jobb.....ja Lene tenk jeg fikk den!!!....men oppstartene er 1 Juli. Problemet blir da at jeg får ikke fri fra den jobben jeg har......så fra 7 Juli til 15 Juli skal jeg jobbe 10 vakter. Og den oppvakte leser ser snart at det går jo ikke an....joda , jeg må gå to vakter på en dag...Det er ikke lov...men hvem bryr seg om det....nei her får man ordne opp selv.

Så jeg må se om jeg får lurt det til selv. Jeg kan ta ut avspasering på 12 timer, og leie inn 1 person på 1 vakt. Så kan jeg ringe sjefen min og si at jeg har fikset det og så får jeg håpe og be om at hun godtar det....
Så nå er jeg så heldig og inneha en stilling på hele 40 % vikariat til neste vår...:-))
Hadde jeg kunne så hadde jeg hoppet like høyt som stavhopperen i Mustrøparken av glede!!



Og spilt like vakker musikk som FLYNDRA vår gjør

Jeg er rørt over alle fine kommentarer om plassen her jeg bor. Jeg syns jo selv jeg bor i ett fantastisk området...og det er jo en av grunnene til at vi har valgt og leie framfor og bo lengre unna og eie. Nehei så er vi ikke økonomisk...men vi har valgt trivsel framfor formue og økonomisk gevinst. Så får vi se hvor vi ender opp. Det viktigste for oss er at vi er lykkelige og friske. Og morgendagen vet ingen hva bringer, vi har blitt rammet av tragedier om og om igjen... hva hjelper det da og ha stort flott hus og en konto full av penger.
Nå holder jeg på å skrive meg ut av det jeg skulle skrive om...hahahahaha..er så typisk meg.

TUSEN TAKK ALLE BLOGG ENGLER RUNDT OMKRING!!
Det er jo for dere jeg blogger og da varmer det at så mange orker og ta seg tid til å skrive noen ord. Satser på en rundtur iløpet av kvelden.
BIG HUG!!!

onsdag 18. juni 2008

En vandring gjennom Mustrøparken

Jeg sliter med å få tatt gode bilder for tiden.....må visst innse at å ta gode bilder med en hund i ene handen og kameraet i det andre funker dårlig.
Men her er en liten rundtur i vakre Muustrøparken
Her står det eldste huset som finnes på Straumen, en stiftelse tok over det og flyttet det til idylliske Muustrøparken. Her blir det solgt kaffe og vafler ved enkelte anledninger. Ringstu heter dette huset. På bildet kan en statue av ett hodet skimtes, det er den siste statuen som er kommet opp av Nils AAs. Den skal visstnok være av hans mor.


Her er en liten del av Amfiet, på høyre side er det sitteplasser ved forestillinger ol. Nedenfor renner Granaelva


Om jeg snur meg helt rund fra det bildet ovenfor, så går stien forbi vakre små statuer av Nils Aas, dessverre ingen gode bilder av dem, her bugner det av Rododendron i alle farger. De blomstrer på litt forskjellige tider i Juni. Når mørket faller på så lyser små lykter opp stien.


Vel hjemme igjen så måtte jeg ta bildet av en av de nye Pelargoniene mine. Viss de ikke skulle blomstrer mer enn en gang så måtte jeg forevige den vakre blomsten...hihihi


Rett ovenfor huset vårt ligger også dette gamle stabburet . Det hører vel opprinnelig til huset vi bor i, men vi bruker det ikke. Men om jeg hadde eid det skulle jeg gjort som Aslaug Haga...pusset det opp og leid det ut...hihihihi. Men jeg skulle spurt om lov først...vel og merke..;-)


Siste gang jeg var i gartneriet, som ligger rett bak det røde buret, så jeg disse utrolige søte fuglehusene....Bare 30 kr!! ....ett ble jo med meg hjem. Her har jeg hengt opp noen lykter også. Men de fikk jeg heller ikke tatt noen gode bilder av.


Ja det var litt fra ute området rundt meg.

Igjen må jeg takke for utrolige koselige kommentarer. Blir så glad for hver eneste en jeg får!!!Syns dere er flinke jeg selv om det er sommer enkelte plasser rundt i landet.

Ønsker dere en sommerfin dag.


mandag 16. juni 2008

Fuksia

Jeg har en mor som er flink med planter, hagen hennes bugner av vakre roser og andre flotte blomster. Må dit en tur og få noen avleggere. Her har hun stammet opp en flott Fuksia som jeg har fått, den skal hun få ta vare på til vinteren, og når vi skal på sommerferie.
Den hvite kassen har JG laget for meg, flinke mannen ja.
Ellers er verandaen så som så. Preget av slitasje og en hund som liker og leke/sove/spise her..:-))


Vakre dråpeformet blomster.


Ellers har helgen gått med til og grave opp noen gjengrodde bed og fylt de med planter. De er så nyplantet at de får vente med å bli publisert til de har satt seg. Ett med fløyelsblomster og ett med fargesprakende Nelliker.


En nellik i ett fat.



Da skal jeg opp til Garteriet og handle litt gjødning, så skal vi se om ikke blomstringen får litt fart på seg.

Ha en strålende flott dag.!!

fredag 13. juni 2008

Sky Watch Friday

I am late, but not too late i hope. Here we go.
Sky watch through a wine glass.

'
Beautiful sky... late evening last Saturday .



To join Sky Watch go too
TOM
Have a lovely summer weekend :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails