Hei folkens!! er dere fortsatt der ute i sommerlandet. :-))
Da håper jeg dere er klar for en runde på Tranøy i Hamarøy kommune:-) bli med oss til Tranøy ogTranøy fyr….en vakker reise fra en vakker kyst:-))
Og jeg som er hekta på rust…
Utbrent himmel…men det ankret ble så flott plassert…måtte bare ha det med
Prøvde meg på å flytte dette ankret ( lure det med meg hjem i bagasjerommet;) men det lot seg ikke rikke en milimeter…det er jo en grunn til at det er et anker…skal jo holde svære båter på plass fikk jeg høre…hihihihi
Kunst….noe å ha i hagen:-)
Fantastisk lys!

Så går ferden videre…TRANØY FYR måtte vi jo ha med oss….her slo været mot oss, selv om det ser stille ut på bildene, så blåste det kraftig ;-)
Jeg var sjeleglad det ikke var full flo….for da hadde vannet slått over moloen…
I det røde lille huset serverte de verdens beste vaffler og kaffe. Det er muligheter for å ovenatte her ute, kan tenke meg det er vakkert her ute når solen skinner døgnet rundt:-))
Ikke en fjært hadde fått meg opp dit….ble svimmel bare jeg såg opp:-))
Her kan en finne ro i sjela, legge fra seg alle bekymringer…bare være til. Kjenne lukten av havet, tang,og høre hettemåkene som hekker her ute.
Avslutningen på ferein ble ikke som planlagt…..motorhavari klokken 24.30, naf kranbil tilbake til Mo I Rana….hotell rom klokken 3 om natta, og 4 timers venting før leiebilen var klar dagen etter. Oppover med bilen dagen etter……Ikke var det første gangen heller….og ikke har vi verdens gamleste bil heller;-)
Men men vi står hain av:-)fikk ialefall tatt maaaaaaaaange vakre bilder på tur hjem…:-))
Håper dere koser dere i sommernorge, på ferie eller på jobb. Nyyyt dagene.
psst.tester ut ny linse,Sigma 50mm f1,4..iam in looooove;-)