Some beautifully sky from this week. Some is taken on the daily walk whit my dog.
For more sky.....Skyley
Some beautifully sky from this week. Some is taken on the daily walk whit my dog.
For more sky.....Skyley
Her går det stort sett i maling. 6 stoler har stått ute på verandaen i flere dager, i kveld får de siste strøket og da gjenstår benken og bordet..MEN JEG VIL VÆRE FERDIG NÅ!!! jeg er en utolmodig sjel, mine venner!! egentlig kunne jeg tenkt meg å spraymale hele møblemanget!
Til en forandring så har jeg ikke så mange bilder som jeg selv har tatt denne gangen...tror det må være føste gangen...hihihihi
Her kommer noen bilder jeg fant på en side, de er iallefall til innspirasjon for meg damen som har tatt dem heter
Dette innlegget skal handel litt om høsten og hva jeg liker å gjøre da. Det er vel ikke så vanskelig å skjønne att jeg elsker naturen og det å være ute. Jeg tar også med meg naturen inn, alt kan brukes i mine øyner. Jeg tenner lys hver eneste kveld, koser meg med å legge planer for jul og julegaver. Liker å finne på ting jeg kan lage selv.
Drømmen er og kunne sy masse fra Tildas Julehus. Disse har jeg ikke sydd, men de er fra boken Tildas Julehus, og nå har jeg lyst på ett teppe i rosa og sort....hihihihi
Ubehandlet tre og alt av rekved ser jeg noen jeg kan bruke i. Hva med disse bordene, de var jo lekre..Hadde jeg bare funnet noe sånt i fjera mi..hihihi
Så må jeg svare på utfordringen jeg fikk fra Garden Angel
Tre ting jeg gjør når jeg våkner: Slår av ringeklokken, har på meg klær, koser med voffsen
Tre ting jeg må ha i løpet av dagen: kaffe, mat,trimtur
Tre personlighetstrekk: Stort sett blid,god lytter,sta :-))
Tre ting jeg liker å gjøre: Ta bilder, sette opp stillben,gå turer,
Tre ting jeg er redd for: at noen flere i min fam skal bli syke eller dø,ulykker,at jeg selv skal bli syk
Tre ting jeg drømmer om: At jeg skal vinne 1 eller ferle millioner og dele flittig ut til hjerte og lunge forskning, bet. for gentesting av alle i min familie,ett koselig hus.
Ja også må jeg ikke glemme den utrolig flotte awarden jeg fikk fra snille lille
IDA og vakre gode GARDEN ANGEL
Den satte jeg stor pris på og jeg deler den med alle dere som innspirerer meg og som skriver kommetarer til meg.
Etter forrige innleg ble jeg rørt til tårer av deres varme ord.. At noen blir rørt av det jeg skriver og viser bilder av, gjør med varm om hjerte. Jeg hadde faktisk ikke trodd jeg skulle få så mye respons :-)) Men det viser at det er plass for en blogg som det jeg har, ikke bare interiør, Green Gate, House Docktor,ja hva de nå heter.....Her i mitt hjem er det en salig blanding...hihihi
Da vil jeg ønske alle dere som smetter innom en herlig Trosdag. I morgen er det tid for SWF, så det blir masse vakre skyer her i fra da.Her skinner solen og jeg må ut med Shila før jobb. Ha en strålende fin høstdag.
Men før den tid nyter vi den siste rest av den. Så i helgen la vi ut på en lang fjelltur. Her er to av følget på vei opp Kong Carl Johans klev. Vi skulle opp til den plassen min far falt om og døde 4 november for over 30 år siden. Han fikk akutt hjerte stopp da begge hundene fikk stand på ryper. Han falt om og døde, hans følge venn prøvde på gjenoppliving men til ingen nytte. Han måtte bare forlate han der oppe og gå ned for å få tak i folk. Mørkt, kaldt og i sjokk så må det ha vært en forferdelig tur.
Hundene til min far la seg ved siden av han og prøvde å gi han varme. Slik fant de han oppe i fjellet, hundene ville til og begynne med ikke rikke seg fra han. De knurret og var svært truende til hjelpemannskapet. Til slutt kom to av mine onkler(som kjente hundene svært godt) og fikk lokket dem bort med go biter, da hadde de vært uten mat i 12 timer.
Været var helt perfekt, ikke for varmt, lett skydekke. Jeg tenker alltid på hvordan det må ha vært å gå her for min far og hans venn med hundene.De hadde ikke dette været.
Dette er min fars rike, her levde han og her døde han.Han elsket naturen, jakt, fiske og turer var viktig i livet hans.
Hermansnasa troner mektig og ruvende over landskapet.
Kjølahugene i horisonten for de som er kjent.
Ingen fjellturer uten lange og gode raster. Shila koser seg på sånne turer, masse kos og oppmerksomhet.
Her er plassen min far falt om.,midt i fjellet i hans rike. Det er nesten så jeg føler nærværet hans. Ikke sårt og trist, bare godt og fint
Og hvem kan være trist når dette er omgivelsene
Vi gikk i stigende, vått myrterreng i ca 4 km, så det var en skikkelig trimtur. 4 km virker ikke sååå langt...men når man går oppover hele tiden virker det dobbelt så langt. Men du verden så godt det gjørfor kropp og sjel!! sliten og svett som en oppvridd kopptue...hihihi..god samenlingning...jeee da er det godt å finne sofa kroken og ett glass vin på lørdagskvelden.
Søndag var det full avslapping i heimen, bare den yngste i familien som orket å bli med Onkel og tanten sin på en liten skogstur.Jeg koste meg med å ta bilder av ting og tang.
Denne høstbukketen ble til underveis, litt av kongler og lerketre, røde epler og glatt rekved, på toppen ett hjerte med perler på som er selvlaget.
Her kommer hjerte til sin rett.
Ute blomstrer det som aldri før...jeg har aldri hatt en plante som blomstrer så mye. Men flittiglise lever opp til sitt navn.
For tiden så holder vi på med spisekroken vår, vi har laget en benk, den er nesten ferdig, mangler lister og maling. Så skal bord og stoler til pers.Det skal bli morrsom og se hvordan resultatet blir. Håper vi blir ferdig til neste helg, viss været holder det det lover !.
Dette ble en laaang oppdatering. Jeg har fått award fra snille Ida og Gardne Angel og en utfordring. Den må jeg ta senere. Om noen har orket å henge med på denne laaange turen min så er jeg imponert..hihihihi
Ha en flott mandag. Og igjen TUSENGANGER TAKK FOR KOSELIGE KOMMENTARER!!
Da har jeg laget ett nytt ord....SENSOMMERHØST!...hihihihi akkurat nå stemmer det veldig godt. Solen skinner, det er passse varmt, men høstfargene er i emning. I helgen skal vi på langtur i fjellet. Bilder kommer vel i løpet av søndag håper jeg..:-)
Blå himmel, blått hav, og korne som står rankt og flott klar for innhøstning,da er høsten på sitt vakreste for meg.
Jeg har plukket med meg graniumer, rognebær og kongler. Rognen har jeg hatt i fryseboksen, derfor litt frost på den.
Så tar man litt rekved,tørkablomster, dilldall og putter det oppi et fat og rører litt rundt, sånn kan det bli da.
Da er jeg klar til en runde rundt i blogglandia.
GOD HELG TIL ALLE DERE KJÆRE BLOGG VENNER.
KLEM!!
Hentet rett ut av Gabriellas song, som jeg av og til tar frem og synger høyt!! ...alene vel og merke...og i dag har jeg og Shila vært på langtur. Da var mp3 spilleren ladet med Gabriellas somg og sangene fra Mamma Mia. En herlig blanding og jeg kjenner at jeg virkelig lever!! det er sol og fønvind. Jeg går bratte bakker, svetten siler og pulsen slår!! jeg kjenner at jeg lever! synger for full hals når jeg når toppen...JAG VIL KJENNE AT JAG LEVER HER OCH NU!! og det gjør jeg!! musikken dundrer sammens med pulsen!!gir meg påfyll og erergi til og ta de siste stegene mot toppen!!
Jeg setter meg ned på nyslåttkorn aks og nyter utsikten og været. Noen få aks står igjen
Shila nyter også utsikten og livet.
Rognebær mot blå høst himmel.
Nede ved stranden har noen laget seg en fancy benk for slitne ben og rygg. Her tror jeg noen bloggvenner av meg har vært og samlet sammens en haug med rekved
Jeg har også tatt meg tid til litt interiør, flyttet om og ordnet, så her er stuebordet vårt pyntet med ustrøket duk og flittiglisen blomstrer som aldri før....hihihi. En av de få som IKKE har Ikea sofa. Joda den er på ønskelisten, men ikke hvit!!
I kjøkkenvinduet henger en stor kule som skinner og glitrer i høstsolen, som tusen små lys.
Min mor har haven full av evighetsblomster. Etterhvert blir det både lin og lavendel...jippiii!!
En nydelig dag med andre ord. Ryggvondt tross alt, jeg kjenner at jeg lever sånne dager....4 timer i friskluft gir meg tonnevis av energi. Til helgen skal vi på fjell tur og gå opp til fjellet der min far falt om og døden en Novemberdag for 32 år siden. Men før den tid blir det vel litt blogging.
Så må jeg bare få takk for alle de utrolig fine kommentaren jeg har fått . Om dere aner hvor det varmer...jeg blir både glad og rørt når jeg leser kommentarene.
Nå venter FORNUFT OG FØLELSER!